27 Aralık 2012 Perşembe

Jigolo Cinayeti

Mehmet Murat Somer, Everest Yayınları

Bir Hop-Çiki-Yaya polisiyesi.

Yazarımızın bağımlılık yapan serisinden okuduğum ikinci macera Jigolo Cinayeti oldu. Bu kitap 2005'de yayınlanmış. Kahramanımız büyük bir aşk acısıyla depresyona girmiş, can dostu Ponpon bizimkine yardımcı olmak için alıp adamı kulübe götürüyor ve kahramanımız karmakarışık bir cinayet davasına karışıyor böylece.

Bu kitabın ilkinden farkı olayları daha detaylı anlatması ve yazımdaki bariz gelişme. Bundan sonra okuyacağım kitap artık kimbilir ne nefis olacak, pek heyecanlıyım.

Kitapta en sevdiğim detay ise, finalde kahramanımızın katili, tıpkı Hercule Poirot tarzında herkesi bir araya toplayarak ifşa etmesi oldu. Muhteşem bir pastanın üzerindeki kiraz şekerlemesi gibiydi işte final:) Bayıldım vallahi ayol:)


"İpekten!"
"Tamam ayol!" derken küskün küskün alt dudağını sarkıtmıştı bile.  "İki kelime gullüm de edemeyeceksem..."  
Silahlardan birini eline verdim.
"Nasıl kullanılacağını bilir misin?" diye sordum.
"Ayol askerlik yaptık herhalde. Üstelik de hiç ıskalamam. Merak etmem kocacım."
Yerde yatanın dilsiz olduğunu, konuşamadığını söyledim.
İpekten çömelip onu incelemeye başladı. Bir o yana bir bu yana çevirdi.
"Ben bunu dilli düdüğe çeviririm," dedi en şakıyan sesiyle. "Çözerim o dilini... Yerim ayol!"

Ne yapın edin, bulup okuyun bence; eğlence, keyif garanti:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.