24 Aralık 2012 Pazartesi

Pembe Tütülü Amiral

Mehmet Murat Somer, Sel Yayıncılık

Türk Silahlı Kuvvetlerinden bir amiral, pembe tütüsü, kıllı bacakları, göbeği ve bale papuçlarıyla tam takım giyinmiş; otel odasında, diğer 3 subay ve gece boyu bunlara eşlik eden 4 yakışıklı delikanlıya özel mi özel bir gösteri sunmaktadır. Çaykovski'nin Kuğu Gölü balesi eşliğinde, pembe tütüsünü hoplata zıplata basbayağı bale yapmaktadır Amiral. Ne var ki, en önemli hareketin ortasında ani bir kalp krizi geçirip hakkın rahmetine kavuşuverir.

Evli barklı bir ordu mensubu, üzerinde bale kıyafeti, yüzünde sahne makyajı; odasında da başka subaylar ve jigololarla çevrilmiş halde ölmüştür. Ortalık tam manasıyla karışır. Askeriyeye kinli bölge savcısı odada olup bitenleri ortaya çıkarmaya uğraşır, ordunun demir yumruğu rezaleti örtbas etmek ister, medya ise bir skandalın peşindedir.

Kitap bir kahramanın başından geçenleri anlatmıyor, bu olay etrafında ordu-savcılık-medya arasında gidip gelerek gelişmeleri bize aktarıyor. Davanın nasıl ilerleyip sonuçlandığına dört koldan tanık olurken muazzam bir ikiyüzlülükle, gün gibi ortada olan gerçeğin nasıl saptırılıp üzerinin örtüldüğünü okuyoruz.

Bence gayet gerçekçi bir roman. Eğlencelik niyetine okuduğum için biraz sıkılmış olabilirim.



2 yorum:

  1. Ben de bu kitabi yeni siparis ettim. Daha once hic Mehmet Murat Somer okumamistim, gecen gun Iletisim'in yuzde 50 reyonundan onceki kitaplarindan ikisini kapiverdim. Bu kadar yatirim yapmisken yazari sevsem fena olmaz sanki =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazarın önceki kitaplarına başladım ben, inanılmaz eğlenceli, şen şakrak romanlar:) bu daha kara mizah tarafına kayıyor sanki.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.