19 Şubat 2011 Cumartesi

Bir Gün (One Day)

David Nicholls, Pegasus Yayınları

Çeviri : Nalan Işık Çeper


15 Temmuz 1988 Cuma. Emma Morley ve Dexter Mayhew üniversiteden mezun oldukları kutlama gecesini beraber geçirirler. Emma çift anadal yapmış, çok zeki, orta halli kuzeyli bir aileden gelme, etkileyiciliğinin farkında olmayan bir kızdır. Dexter ise hali vakti yerinde bir ailenin biricik oğlu, güçbela mezun olmuş ama gelecek kaygısı yaşamayan yakışıklı bir genç. O geceden sonra çok yakın arkadaş olurlar. Romanımız da 20 yıl boyunca her sene 15 Temmuz gününe gider ve kahramanlarımızın yaşamlarının nasıl ilerlediğine şahit oluruz. Her seneden bir günün hikayesini okuruz. Yıllar boyu bazen beraberdirler, bazen ayrı. Mektuplaşırlar, telefonlaşırlar, birbirleri için vazgeçilmez, zaman zaman da çekilmez olurlar. Her yılın 15 Temmuz gününde olan biteni okurken; Em ve Dex'in kariyerlerinde ilerlemelerine ya da tıkanıp kalmalarına;  aşklarına, yalnız  kalışlarına, bazen yırtıp bazen de çuvallamalarına şahit oluruz. Tıpkı bizler gibi! Ve yıllar hızla birbirini takip eder.Seksenler doksanlara evrilir, sonunda 2000'li yıllara geliriz.

Olağanüstü bir kitap Bir Gün. Kesinlikle pembe bir aşk romanı değil. Okuduğum en zevkli, sürükleyici ve gerçekçi romanlardan biri. Emma ve Dexter son derece canlı karakterler, ilk sayfadan yanıbaşımda belirdiler ve kitap bitene kadar herşeyi film gibi izledim adeta. Çok canlılardı kesinlikle. Onların hayat öyküleri, üniversiteden mezun olup gelecekte ne yaşayacağını merak eden 20'li yaşlardan, kariyerinin nereye gittiğini merak eden 30'lu yaşlara, artık yavaşlamaya başlayan hayatına şaşırdığın 40'lı yaşlara kadar, herkesin kendini bulacağı ve muhakkak etkileneceği birer macera aslında. Kitabın merak duygusu da çok yüksek. Acaba Emma ve Dexter bir araya gelecekler mi? Acaba üniversiteden mezun olduklar sonra hayatları nereye varacak, hayal ettikleri başarıya kavuşabilecekler mi? Adeta onlara ne olacağının cevabı, bizim kendi hayatımızın bir aynası olacakmış gibi geliyor, o kadar insancıl ve realistik bir hikaye bu.

Çok beğendim, hararetle tavsiye ediyorum.

"Selam. Benim. Sadece yola çıktığımı ve kahvaltı büfesini görmek için sabırsızlandığımı söyleyeceğim. Belki beş dakika gecikirim.Ayrıca mesajın için teşekkürler, ben de...çok sabırsız olduğum için üzgünüm; o aptalca tartışma için de. Seninle ilgisi yoktu. Birazcık tozuttum o anda. Önemli olan şey seni çok fazla seviyor olmam. İşte. Buyur bakalım. Şanslı herif! Sanırım hepsi bu. Hoşçakal, sevgilim. Hoşçakal." 



10 yorum:

  1. bu kitap hakkında ki düşüncelerimi değiştirmede yardımcı oldugun ıcın cok cok cok teşekkur ederım aslı'cıgım:))

    YanıtlaSil
  2. Ben bu kitabı okumayı çok istedim ama arkadaşlarımdan biri finalini söyledi yahu ! Bir türlü okuyamıyorum artık.

    YanıtlaSil
  3. offf o sonunu söyleme olayını ben de iş yerinde yaşadım bi kere..

    YanıtlaSil
  4. Sedacım çok beğeneceksin kesinlikler.

    Biraz Şöyle Biraz Böyle, okuması yine de çok zevkli olacaktır bence:)

    Gizem, ben de çok dikkat ediyoeum yazdıklarıma, en korktuğum şey spoiler vermek:))

    YanıtlaSil
  5. aylar oldu okuyalı ama şimdi yazdıklarını okuyunca hatırladım yeniden. gerçeğe çok yakın, o yüzden de yer yer çok pis acıtan ama çok güzel bir romandı :) filmi nasıl olacak acaba (umarım romantik komediye çevirmezler).

    YanıtlaSil
  6. doğrusu filmde Emma'yı Anne Hathaway'in oynadığını görünce epey hayal kırıklığına uğradım, muhteşem aksanlı bir İngiliz kızı oynamalıydı Emma'yı. Emma Thompson'ın gençliği gibi bir tip mesela:))
    dediğin gibi inşallah romantik komedi olmaz, benim kendimden çok şey bulduğum alabildiğine gerçekçi bir romandı, bayağı bir Amerikan filmine dönüşmesini istemem doğrusu.

    YanıtlaSil
  7. tek kelime ile harika bir kitap... dexter <3

    YanıtlaSil
  8. hoş bir tanıtım olmuş. teşekkürler..

    YanıtlaSil
  9. merhaba,
    yeni bir blog olarak, sizlerle tanışmak için bir çekiliş düzenliyoruz.
    katılırsanız şeref verirsiniz.
    Sevim Koş! 2Kafadar Çekiliş Yapıyor - http://www.2kafadar.com/sevim-kos-2kafadar-cekilis-yapiyor/

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.