6 Nisan 2014 Pazar

Süleyman'ın Kuyuları


Hesna Onbaşı, Labirent Yayınları


Labirent Yayınları salt polisiye basan, kıymetli bir yayınevi. Türkçe basılmamış klasik polisiyeleri ve yepyeni yerli yazarları bize tanıtması ayrı bir güzellik. Süleymanın Kuyuları da, Hesna Onbaşı'nın ilk kitabı.

Kitabımız, kaçınılmaz olarak İlber Hocayı anımsatan, Topkapı Sarayı Müze Müdürü Cahit Gürel'in evinin önünde saldırıya uğraması ile başlıyor. Aynı anda Topkapı Sarayundan tuhaf bazı objelerin çalındığı haberi geliyor. Üstüne üstlük, şehrin kadim dehlizlerinden birinde kafaları kesilmiş iki ceset bulunuyor. Gayrettepe Asayiş Şubeden kahramanımız Sami Müdür de, tesadüf diyemeyeceği bu olayların peşine düşüyor.

Sami Müdür bana fena halde Ahmet Ümit'in Başkomser Nevzat'ını anımsattı. Güçlü bir esinlenme mi yoksa bir saygı duruşu mu, bilemedim?  Cinayetlerin tarihi bağlantısı ve kan iftiraları konusu kitaba derinlik katmıştı. Roman biraz daha hareketli, Ahmet Ümit benzerliği daha az olsa idi, daha çok severdim kitabı sanıyorum.

Yazarımızın ikinci kitabını merakla beklemekteyim. Umarım o da, Istanbul tarihinden enteresan hikayelerle zenginleşmiş bir polisiye olur.


2 yorum:

  1. Tam benim tarzım mış bu yayın evi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. polisiye sevenlerin favorisi olmaya aday Labirent Yayınları:)

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.