27 Ocak 2013 Pazar

Tapınak Şövalyelerinin Mirası (The Templar Legacy)

Steve Berry, Bilge Kültür Sanat

Eski ajan, yeni sahaf Cotton Malone, yeni evi Kopenhag'da ajanlık günlerinden amiri Stephanie ile buluşacaktır. Stephanie ne olduğunu deli gibi gizlediği özel bir iş için Kopenhag'a gelmiştir, tam buluşacaklarken kadının çantası çalınır. Hırsızın peşinden koşan Malone, adamı tarihi bir kulede sıkıştırır. Hırsız, yakalanmaktansa ölümü yeğler ve "beauseant" diye haykırıp kendini kuleden atar. Bu tek sözcük, çoktan tarihe karışmış Tapınak Şövalyelerinin savaş çığlığıdır. Sessiz sakin kitap alıp satarak emekliliğin keyfini süren kahramanımız, kendini bir anda inanılmaz bir maceranın içinde ve büyüleyici bir hazinenin peşinde bulur : Tapınak Şövalyelerinin kayıp hazinesi.

Kitabımız gerçek bir hazine avı macerası. Tapınakçılar hakkında bolca tarihi bilgi de içeriyor. Kahramanlarımız Fransa'nın hazine efsanesi ile meşhur Rennes-Le-Chateau kasabasına gidiyor, meşhur rahip Berenger Sauniere'in ipuçlarını çözmeye çalışıyorlar. Benim gibi Tapınak Şövalyelerine meraklı iseniz zevkle okuyacağınız bir kitap diye düşünüyorum.

Kitapla ilgili sorunum ise, baş kahramanımız Cotton Malone. Sanki kişiliği yeterince iyi anlatılmamış, hep böyle bir havada kalan tarafı vardı benim için. Kitapla ilgili en çok hoşuma giden nokta ise, sondaki kaynakça kısmı oldu. Yazarımız oturmuş, gayet dürüstçe, onu buradan aldım, bunu aslında ben uydurdum diye güzelce dayanak noktalarını açıklamış. Bu dürüstlük hoşuma gitti. Ayrıca yazar kesinlikle Magdalalı Meryem, Kutsal Kase, Sion Tarikatı konularına girmemiş, büyük akıllılık göstermiş. Hazine bildiğin altınlı gümüşlü hazine, bu açıdan da hoşuma gitti diyebilirim.

Yazarın bu tarz komplolu, maceralı başka kitapları da var, gelecekte denemek üzere not aldım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.