14 Haziran 2014 Cumartesi

Tom Sawyer'ın Serüvenleri (The Adventures Of Tom Sawyer)


Mark Twain, Can Yayınları

Çeviri : Nihal Yeğinobalı


Tom Sawyer, küçükken en sevdiğim romanlardan idi. Birkaç sene evvel, Can Yayınları, Nihal Yeğinobalı çevirisi ile tam basım çevirisini yayınladığından beri tekrar okumayı istiyordum. Bu yaz bayıla bayıla, bir kere daha Tom Sawyer ile maceralar yaşadım. 

Polly Teyzesi ve kardeşi Sid ile yaşayan Tom, pek haşarı, afacan ama cesur ve merhametli bir çocuk. Mahalle kavgalarında komutan, korsancılık oyununda kaptan, kızların da sevgilisi. Küçük Becky Thatcher ile mağaralarda kaybolduklarında cesareti ile kurtulmayı bilen küçük bir kahraman. Unutulmaz dostu Huckleberry Finn ile hazine peşinde koştukları yaz tatilini okurken ben de kendimi o bitmez gibi gelen, aylar süren çocukluk tatillerinde hissettim. Büyük zevkle okudum Tom'un serüvenlerini.

Hiç okumayanlar koşa koşa gidip almalı, dileyenler de bu serüvenlere bir kere daha eşlik etmeli. Yaz mevsimi tam zamanı:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.