12 Eylül 2015 Cumartesi

Soğuk Granit (Cold Granite)

Stuart MacBride, Artemis Yayınlrı

Çeviri : Barbaros Bostan


Bir Logan McRae polisiyesi.


Granit Şehir diye bilinen İskoçya'daki Aberdeen kentinde, korkunç çocuk cinayetleri işlenmeye başlar. Kahramanımız dedektif Logan McRae katilin peşine düşer.

Güzel bir polisiye Soğuk Granit. Karakterleri çok renkli. Logan zaten hemen sevilesi bir dedektif. Yardımcısı Memur Watson nefis bir erkek Fatma, küfürlü konuşması, kendini ezdirmemesi, korkusuzluğu ile harika bir kahraman. Bunların başmüfettişi Insch, gıcık olması için yazılmış ama bana bir şekilde sempatik geldi, habire şeker yemesi çok hoştu. Kitabın bir yerinde Ian Rankin'in polisiye kitaplarına laf sokmasına da çok güldüm. Bir de pislik gazeteci Miller var ki, sonuçta ona bile sempati besledim.

Kurbanlar çocuk olduğu için normal bir polisiyeden daha rahatsız edici bu hikaye ama sevdim bu kitabı. İkinci macerası da Ölüm Işığı ismiyle Artemis'ten çıktı, onu da okumak istiyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.