21 Şubat 2016 Pazar

Orman Kitabı (The Jungle Book)


Rudyard Kipling, İthaki Yayınları

Çeviri : Gökçe Yavaş


Küçükken okuduğum çocuk klasiklerinden Korkusuz Kaptanlar'ı çok severdim. Rudyard Kipling'in bir diğer klasiği Orman Kitabı'nı ise biz Orman Çocuğu Mogli diye bilirdik. İthaki'nin güzel bir kapakla yayınladığı Orman Kitabı'nı görünce işte dayanamadım ve hemen alıp okudum.


Kitap, Kipling'in doğduğu Hindistan'ı masalsı bir dille anlatan hikayelerden oluşuyor. Bunlar fabl denen hikayeler aslında, hayvanların dilinden anlatılıyor serüvenler.


İlk hikaye işte meşhur Mowgli'nin öyküsü, kaplanın saldırından kaçarken kaybolan Mowgli bir kurt ailesinin mağarasına sığınıyor ve kurt kardeşleri ile cangılda yaşamaya başlıyor. Ayı Baloo küçük Mowgli'ye ormanın kanununu ve hayatta kalmanın yollarını anlatırken, panter Bagheera küçük kardeşe gece avlanmanın inceliklerini gösteriyor.


Bundan sonraki iki hikaye de Mowgli hakkında. Daha sonra ise bir beyaz fokun, harika bir firavun faresinin ve fillerin hikayelerini okuyoruz. Son hikayede ise askeri bir kampta geçit töreni yapmak için sabahı bekleyen hayvanlar deveden korkunca gece uykuları kaçıyor ve hararetli bir sohbete girişiyorlar.


Kitabı okurken hayvanlar birbirine "iyi avlar" dilediklerinde resmen nostalji dalgasının altında kaldım. Hatırladım ki, ben yıllar yıllar evvel bu "iyi avlar" lafını çok severdim, "güç seninle olsun" gibi bir şeydi benim için. Epey kullanırdım bu lafı.


Çok güzel bir kitap.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.