29 Mayıs 2011 Pazar

Kavim

Ahmet Ümit, Everest Yayınları (Önceki basımı Doğan Yayınları)

Bir Başkomiser Nevzat polisiyesi. Nevzat ve ekibi dinsel bağlantıları olan bir cinayet vakasıyla karşılaşır. Maktül haç şeklinde bir haçerle bıçaklanmış, başunuca bırakılan İncil'den manidar bir cümlenin altı kanla çizilmiştir. İncil'in diğer bir sayfasına ise yine kanla "Mor Gabriel" yazılmıştır.

Ekip olayı inceledikçe, Anadolu'da yüzyıllardır varolan kadim dinlerin ve sır inanışların içine girerler. Süryaniler, Nusayriler, Aramiler, Hıristiyanlığın doğuşu gibi konuları araştırıken bir cinayet daha işlenir. Şimdi Güneydoğu ve terör, Kürtler ve Türkler, bu topraklarda yaşayan kavimler de olaylarla ilgili görünmektedir. Çok geç olmadan bu cinayetlerin arkasındaki sır perdesini kaldıran kadim olaylarıın üzerindeki örtüyü kaldırabilecekler midir? Bu esnada arapsaçına dönen kendi gönül işlerini de çözmeleri gerekmektedir.

Olağanüstü bir roman Kavim. Birkaç saatte okudum, hem bu lezzetli sayfalar tükenmesin, biraz daha okuyayım dedim; hem de korkunç bir merakla, bir an evvel olayların çözümünü öğrenmek için sabırsızlanarak okudum. Polisiye olarak kusursuz, edebi bir roman olarak mükemmel. Hararetle tavsiye ediyorum. Hem polisiye severlere, hem de Türk edebiyatı severlere.

Bence Ahmet Ümit'in başyapıtı.

"Gerçek olduğunu biliyorum Nevzat. O yüzden gidiyorum ya buralardan. Beni hayata bağlayan bağlardan birisin, diyorsun. Belki bencillik ama ben o hayatın kendisi olmak istiyorum. Çünkü benim için o hayatın kendisi sensin."





11 yorum:

  1. Ooo Aslı on numeroo okumuşsun tebrik eylirem:)
    Bab*ı Esrar ı okumadıysan şiddetle tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  2. Benim babam Ahmet Ümit hayranıdır oda Kavim 'i beğenmişti bayağı.Bab ı Esrar da güzelmiş sanırım

    YanıtlaSil
  3. Kıtmir, canım benim tavsiye ettiğin her kitabı okuyorum. Bu akşam eve gelirken Remzi'de bulamadım Bab-ı Esrar'ı, yarın D&R'a bakıcimm. Haftasonu okumak istiyorum:)

    Kadir Bey : ben Kavim'i zorla okutacağım babama:) ecnebi polisiyeleri seviyor o daha çok.

    YanıtlaSil
  4. Bak Yusuf Atılgan tavsiyemi sakın atlama diyorum:)

    YanıtlaSil
  5. peki Aylak Adam mı? Anayurt Oteli mi?

    YanıtlaSil
  6. Yaw sen bu kitapları ne ara okuyorsun cicim...

    Gündüz çok meşgulsün o zaman gece hiç uyumuyorsun :))

    YanıtlaSil
  7. Kitapçı Kız: hafta içi akşam okuyamıyorum maalesef, hemen uyuyakalıyorum. Ama Pazar günleri televizyonu, bilgisayarı kapatıp sabahtan akşama kadar kitap okuyorum:) bazen Cumartesi gecesinden başlıyorum okumaya, ancak haftasonu okuyorum işte canım:)

    YanıtlaSil
  8. ikisi de olur ama önce Aylak Adam:)

    YanıtlaSil
  9. Bulmuşsun Bab-ı Esrar ı haydi yorumunu görelim o zaman p.Tesi:)

    YanıtlaSil
  10. Bir arkadaşla konuştuk Ahmet Ümit sürekli aynı şeyleri anlatıyor dedi. Bu kitabı okuyordum konuştuğumuzda . O günden beri insan 10 sayfa okur mu yahu ? Normalde etkilenmem, ön yargılı davranmam neden böyle oldu anlayamadım =) Şimdi senin bir kaç saat içinde okudum cümlesini gördüm hemen okumaya başlıyorum =)

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.