24 Mayıs 2011 Salı

Sihirli Ev (House of Many Ways)

Diana Wynne Jones, İthaki Yayınları

İthaki yayınları, Şato serisinin üçüncü ve maalesef son kitabı Sihirli Ev'i de fazla zaman geçirmeden yayınlayarak beni pek memnun etti. Serinin bu kitabında yaramaz büyücü Howl, karısı Sophie ve yaşadıkları şatoyu yürüten ateş cini Calcifer yine bizlerle oluyor. Ama hikayenin baş kahramanı başkası.

Charmain kitap okumayı çok seven, elini sıcak sudan soğuk suya sokmayan genç bir kızdır. Saray büyücüsü olan büyük-büyük amcası William hastalanınca, elfler William'ı alıp götürür. Büyük amcası dönene kadar Charmain büyücünün evine gözkulak olmak üzere bu sihirli eve taşınır. Ev aslında bir labirenttir, odaları zamanı ve mekanı bükebilmektedirler. Charmain aynı zamanda ülkenin kralına mektup yazarak kütüphanesinde ona yardım etmek için izin istemiştir. Kral'dan cevap alıp saraya gittiğindeyse enteresan bir şeylerin peşine düşmüş olan Howl, Sophie ve Calcifer ile karşılaşır. Böylece kalabalık ve curcunalı maceraları başlar.

Belki de seride en çok bu serüvenden zevk aldım, çok hareketli ve renkli bir kitap. Bu seriyi okuyanlar kaçırmasın.


3 yorum:

  1. konusunu çok sevdim, howl, calcifer ve sophie'nin dönmesini de... sanırım ben de en çok bunu seveceğim üçlemede hohoo :)

    YanıtlaSil
  2. yaw Aslı maşallah öğrenci değilsin belli finallerin yoq:)öğretmen de değilsin sanırım e-okul gibi baş belan yok:)
    Dostum hızına maşallah diyoreee:)

    YanıtlaSil
  3. Çavlan : eminim seveceksin, ben kitabı okurken gözümün önünde hep anime şeklinde canlandı sahneler, pek curcunalı ve neşeli :)

    kıtmir : ne öğrenciyim ne öğretmen, sabahtan akşama çalışan ofis kölesiyim:)) haftasonu da televizyonu bilgisayarı kapatıp kitap okuyorum:)

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.