28 Ocak 2012 Cumartesi

Amcam Oswald (My Uncle Oswald)

Roald Dahl, Can Yayınları

Oswald Cornelius tam egzantrik zengin denilen tipte bir adamdır. Son derece yakışıklı,  ilk milyonunu daha öğrenciyken kazanmayı bilecek kadar açıkgözlü bir girişimci, sayısız kadınla akla havsalaya sığmayan maceralar yaşayan iflah olmaz bir kazanovadır. Oswald, zenginliğe ilk adımını sadece Sudan'da bulunan bir cins böceğin tozunu hap haline getirip satarak kazanmayı başarır, o hap ki içen adama saatler süren dehşet ve de korkunç bir cinsel güç vermektedir. Bu hapın ve arkadaşı nefes kesen Yasmin'in yardımıyla, Oswald, çok zengin olmasını sağlayacak çılgın planını uygulamaya başlar. Yasmin, egzotik güzelliğini ve hapı kullanarak  dünyanın en meşhur şahsiyetlerinin spermlerini çalacak, Oswald bunları misal Freud'dan veya İsveç'kralından çocuk peydahlamak isteyen kaçık kadınlara satacaktır. Böylece zamanın meşhur şahsiyetlerinin de rol aldığı şahane macera başlar.

Müthiş yazılmış, açık saçık, edepsiz, son derece eğlenceli bir kitap Amcam Oswald. Renoir'dan Matisse'e; Freud'dan Proust'a baştan çıkartılan bir alay tarihi kişiliğin başına gelenleri okumak ayrı bir keyif. Çok gülerek tavsiye ediyorum.




9 yorum:

  1. ilginç bir kitaba benziyor okuma listeme yazayım:)

    YanıtlaSil
  2. Bu yaz tatilde bayılarak okumuştum =)

    Amcam Oswald'ı bulabilmek için İstanbulu talan ettim. Hiç biyerde kalmamıştı.. Ne online mağazalarda, ne d&rda ne de can yayınlarının kendisinde.
    Hatta D&R da 4 tllik kitap kampanyasına dahildi, sadece suadiyede kalmış dediler. Gittik bütün 4 tllik kampanyasındaki kitap bloklarını tek tek yere indirdik.. Yok! yine bulamadım..
    Sonunda nerde mi buldum, sahaf fuarında..
    Saatlerce aradım, tam gidiyoduk. kocam kendine türk kahvesi söylemiş. İyi sen iç, ben bi de şu sahafa bbakayım dedim.
    Fazla sevinç gösterisi yapmadan (çünkü yapınca fiyatı arttıranlara raslatmadım :)) 5 tl ye satın aldım.
    Aldıktan sonra da sahafa heryerde bu kitabı aradığımı istanbulda tükenmek üzere olduğunu itiraf ettim.
    Çok emek verdim Amcama o yüzden harika olmasının yanı sıra ayrıca bi değerli benim için =)))

    Bu kitabı ararken bulduğum diğer bütün Roald Dahl kitaplarını da stok yaptım bi yandan: http://twitpic.com/6l4fnc

    YanıtlaSil
  3. Ama ya bu kadar güzel anlatınca, atlayıp geçemeyince e liste uzpuzuuun olunca , ne yapar kişi???

    YanıtlaSil
  4. ben de roald dahl'ı çocukluğumdan beri çok seviyorum. bu yaşta bile çocuk kitaplarını okuyorum, ayrıca yetişkinler için yazdıkları da (misal bu kitap, misal öyküleri) çok çok eğlenceli.

    YanıtlaSil
  5. agresif prenses : çok ilginç ve çok eğlenceli. ben niye okumamışım dedim bunca zaman:)

    YanıtlaSil
  6. Euphoric : ne güzel bir kitap arama macerası, ben de böyle zor bela arayıp bulduğum kitaplara daha bir kıymet veriyorum. Ben zaten senden öğrendim Roald Dahl'ı:) Kitap fuarında can Yayınlarına sordum, bir tane vardı ellerinde ama çok eski, yeni basımı yapılmamış. ben de sahaflardan alırım diye düşünerek bıraktım, sonra idefix'in kitap fuarından alıverdim. Şimdi sıra öbürlerini toparlamakta:)

    YanıtlaSil
  7. kitap eylemcisi : sen de benim gibi beğendiklerini liste yapıyorsun sanırım, liste uzayıp gidiyor, ne yapacağız bilmem ki?
    Oswald Amca listeye almaya değer ama:)

    YanıtlaSil
  8. Çavlan : ben de okuyacağım Charlie kitaplarını kesinlikle. Ne harikulade bir hayalgücü varmış Roald Dahl'ın. Geç keşfetmek hiç keşfetmemekten iyidir di mi ama:))

    YanıtlaSil
  9. listeler; favoriler, hemen alınacaklar, muhakkak alınması gerekenler, kafa dağıtıcılar ve bilumum başlık altında bir sürü kitap listem var :))tabi seçerken epey zor oluyor ama bütün kitapları okumak isteyince, hepsine sahip olmak istiyorum ve bu konuda çok aç gözlüyüm, öyle böyle değil ama...

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.