23 Ocak 2012 Pazartesi

Uyuyana Kadar (Until I Go To Sleep)

S.J. Watson, Doğan Kitap

Uyuyana Kadar, son günlerde yoğun reklamları yapılan, Doğan Kitabın "yılın gerilim romanı", "amazon.com'un 1 numarası" vs vs oldukça agresif şekilde tanıttığı yepyeni bestseller adayı taze bir roman. Ben de reklam kuşağı çocuğu olduğumdan bu lansmandan etkilenip hemen alıp okudum kitabı.

Baştan söyleyeyim, Uyuyana Kadar kesinlikle gerilim türü bir kitap değil, bu şekilde tanıtılması oldukça hayal kırıklığı yaratta bende, daha çok psikolojik bir roman olduğunu düşünüyorum. Gerilim romanı olarak tanıtılması yanıltıcı olmuş, açıkçası kitabı okurken gerilmekten çok hafiften içim geçti diyebilirim.

Kitap hafıza kaybı konusunu işliyor ve başlangıcı oldukça meraklı. Christine sabah uyanır. 20 yaşında ve Seksenli yıllarda olması gerektiğini bilerek uyanmıştır. Nedense yanında sırtının kılları ağarmış bir adam bulunca şaşırır. Tuvalete girip kendini aynada görünce şoke olur, 20 yaşında değil orta yaşlıdır, yüzü kırışık, vücudu sarkıktır, ama nasıl? Yataktaki adam, kocası Ben'dir ve Christine'e  20 sene önce kaza geçirip hafıza kaybına uğradığını anlatır. Christine geçmişi anımsayamadığı gibi, her gece uyuduğunda o gün olanları da belleğinden silmekte; ertesi sabah hiç birşey anımsamadan uyanmaktadır.

Christine kocası işe gittikten sonra doktoru ile tanışır. Doktor ona gardırobundaki ayakkabı kutusuna bakmasını söyler. Meğersem Christine artık belleksiz olmaya dayanamamış, günlük tutmaya başlamış, her akşam yatmadan önce o gün boyu, uyuyana kadar olan biteni bu deftere yazarmış. Doktor da ertesi gün Christine'i arayıp çoktan unuttuğu defterini anımsatıyor, Christine her gün oturup baştan sona günlüğü okuyor, neler olup bittiğini öğreniyor, sonra da o gün olanları yazıp bir nevi bellek oluşturuyormuş kendine. Christine bir kere daha oturup günlüğünü okumaya başlar.

İşte roman burada başlıyor asıl, kitabın büyük kısmını bu günlük oluşturuyor. Tabii normal olarak her gün aynı başlıyor, Christine hiç birşey hatırlamadan uyandığını; sonra doktorun arayıp durumu açıkladığını, günlüğü bulduğunu, baştan sona okuduğunu yazıyor. Buralarda biraz tekrara düşüyor kitap ama kahramanımızın durumunu düşününce olması gereken buydu diye düşünüyorum. Sonra Christine, her geçen gün olanları okudukça, kocasının ona bazı şeyleri anlatmadığını farkediyor. Ve defterin başında "Ben'e güvenme" yazdığını görüyor. Ama neden ?

Rahatça okunan, finalde ne olacak diye güzelce merak ettiren akıcı bir roman ama beklediğim gibi heyecanlı bir gerilim romanı değil Uyuyana Kadar. Hafıza kaybı konusunu merak edenler zevkle okuyabilir; karakterin durumunu gayet güzel anlatmış. Ama bu konuda daha heyecanlı bir kitap arayanlara Dean R. Koontz'dan Kükreyen Mağara'yı öneririm.


8 yorum:

  1. judy'cim spoiler talebi olacak resmen ama, çok merak ettim, niçin "ben'e güvenme" yazıyormuş (bu da memento'yu anımsattı), ne bokluk varmış kocasında? okumam ben bu kitabı asla, rahatlıkla söyleyebilirsin o yüzden.

    YanıtlaSil
  2. Kitabın kapağı güzelmiş yalnız :)

    YanıtlaSil
  3. ****DİKKAAATTT SPOILER*****






    KİTABI OKUMAYA NİYETLİYSENİZ SAKIN BURAYI OKUMAYIN








    GEÇ GEÇ GEÇ








    BU SİZE SON UYARIMDIR!!!






    Çavlan'cım, kadıncağız kocasından gizli deftere günlük tutmaya başlıyor. Böylece ertesi gün dönüp baştan okuyunca dün ne yapmış ne etmiş biliyor. Yoksa imkanı yok hatırlamıyor. Günlük hafızası var sadece. Şimdi bu okuyor günlüğü, Pazartesi kocası buna hiç çocukları olmadığını söylemiş. Ama Çarşamba günü geçmişinden birşeyler anımsamış, meğersem bir oğlu varmış bunun. Kocası yalan söylemiş, her gün, önceki günler yazdıklarını okudukça başka yalanlar keşfediyor, o yüzden Ben'e güvenmemeye karar veriyor. Doktoru da hergün arayıp günlüğü hatırlatırken, kocasından gizli olduğunu söylüyor Christine'e.


    ******SPOILER ALERT*******

    YanıtlaSil
  4. Kitap Delisi Gizem : kapağı kitaptan daha gerilimli:)

    YanıtlaSil
  5. Ben çok merak ettim ya bu kitabı!

    YanıtlaSil
  6. kahkaha attım judy delisin ya, spoiler uyarına bittim.
    Kitabı anlatıp anlatıp başka kitap tavsiyesiyle bitirmişsin çok hoşuma gitti, ne tatlısın yahuu =))
    bir de böyle film vardı 50 first kisses mı neydi, mementoyla ikisinin ortaya karışığı gibi sanki=?

    YanıtlaSil
  7. Kitap Kurduyum Ben : valla dürüst olayım kitabı insan merak ede ede okuyor, sonunda bu kadına ne olacak diye epey merak ettim:)

    YanıtlaSil
  8. Euphoric : ay sorma canım ya, sonra acayip şeyler yazıyorlar spoiler vermişim diye püahahah:))
    50 İlk Öpücük Drew barrymore'un oynadığı di mi:))

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.