15 Nisan 2012 Pazar

Kül Olmuş Gölgeler (Burnt Shadows)

Kamila Shamsie, Bilge Kültür Sanat

Kitabımız Amerika'nın Nagazaki'ye atom bombası attığı o feci gün başlıyor. Genç Hiroko, saldırıdan sağ salim kurtulmayı becerse de hayatı tepetaklak oluyor. Aşık olduğu, evleneceği sevgilisi Konrad'ı kaybediyor saldırıda. Ama Hiroko yeni bir hayat kurabilecek kadar güçlü, hayatta kaldığı için pişmanlık duymayacak kadar cesur; Konrad'dan kalan hatıraların peşinde Hindistan'a gidiyor. Orada yeni dostluklar ve hatta beklenmedik yeni bir aşkı bulacak, yine diyar diyar göçecek. Yaşadığı acımasız saldırının izlerini ömür boyu vücudunda taşıyan bu kadın, yıllar sonra bambaşka bir şiddete de tanık olacak. 11 Eylül saldırısına.

Kitap aslında iki ailenin içiçe geçmiş hikayesi gibi. Konrad'ın üvey kızkardeşi ile onun asil İngiliz kocası bir aile; Hiroko ile yeni kocası diğer aile. Hikaye onların çocuklarına hatta torunlarına kadar uzuyor. Karşılaştıkları  her yıkımda Hiroko bir kere daha savaşın anlamsızlığını, acımasızlığını, yanlışlığını görüyor.

Bu kitap hakkında zorlukla yazdım, çünkü çok sevmedim romanı. Yarım da bırakmadım neyse, okuyup bitirdim. Kapağı çok hoşuma gitti bir de. Kitabın savaş karşıtı insancıl ruhunu takdir ettim. Yine de sıkıldım okurken. Eski tip aile sagalarından ve dramlardan hoşlananlar tercih edebilir Kül Olmuş Gölgeler'i.


2 yorum:

  1. aa ben merak ettim ama çok hoş anlatmışsınız "zorla bitirdim "kısmına kadar:)listelerimden birinde azcık yer bulsam ekleye bilirdim:)

    YanıtlaSil
  2. Kitap eylemcisi: herhangi bir kitap icin olumsuz yorum yazmak hic istemiyorum aslinda. O kadar goreceli ki. Ya benim yorumum yuzunden biri cok sevecegi bir kitabi okumaktan vazgecerse? Sirf kapagi icin listeye eklenebilir aslinda:))))

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.