13 Temmuz 2012 Cuma

Bir Çift Ayakkabı

Sunay Akın, İş Bankası Kültür Yayınları

Sunay Akın benim gözümde harika hikayeler anlatan bir adam. Herhangi bir objeyi ele alıp onun etrafında dönen sayısız minik, meraklı hikayeyi, tatlı talı anlatan bir öykücü. Ama anlattıkları hep gerçek hayattan çıkma öyküler ve hikayelerin ucu dönüp dolaşıp tanıdığımız meşhur kişilere bağlanıyor. Yazarın okuduğum bir diğer kitabı Ay Hırsızı nasıl aydede etrafında dönüp duruyorsa, Bir Çift Ayakkabı da papuçlar etrafında dönüyor. Yaşar Kemal'den Vincent Van Gogh'a; Sultan Abdülaziz'den Aşık Veysel'e sayısız gerçek kahraman bu hikayelerde başroldeler. Tüm bu öyküleri ise yazarımızın müthiş İstanbul aşkı çevreliyor.

Yaşadığımız yüzyıl ve yaşadığımız dünya hakkında kısa kısa enteresan bilgilerle dolu; zevkli; gerçek hayattan bilmediğimiz detaylarla süslü bu hikayeleri okumayı seveceksiniz sanıyorum.

Arka kapaktan :

Muhtaç olmasın diye, evden kaçan karısının ayakkabısının içine para koyan terk edilmiş koca kimdir? Van Gogh'un tablosunda ters çevirdiği ayakkabının sırrı...

Abdülaziz İstanbul'u dünyaya nasıl gezdirdi? Hayat ağacı'nın boyacı sandıklarındaki sureti...
Kız Kulesi, pabuçlarını nereye düşürdü? Galata Köprüsü'nden geçen en büyük ayaklara nasıl ayakkabı bulundu? Dünya'nın giriş kapısında kimlerin ayakkabıları duruyor?


Kıvrak hareketlerle oynatıyor kalemini Sunay Akın ve izini sürdüğü hikâyelerin her bir parçasını ustalıkla yerlerine yerleştiriyor. 


6 yorum:

  1. Sunay akın'ı severim, bu kitabını da sevmiştim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okurken bir sürü ilginç bilgi öğreniyor insan, ben de sevdim.

      Sil
  2. Sunay Akın'la "Kırdığımız Oyuncaklar"la tanışmış, tarzını çok sevmiştim. Bir Çift Ayakkabı'da okunmak için bekleyen kitaplar arasında.

    YanıtlaSil
  3. Sunay Akın 'ın tarzını seviyorum . Bu kitabını da severek okumuştum .
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Bir birinden ilginç ayakkabı hikayeleri..Kitabı okumadım da sanki Sunay Akından dinledim..Çok sevdim, diğer kitaplarını da almak ve dinlemek istiyorum..

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.