23 Aralık 2013 Pazartesi

Sil Baştan (Replay)


Ken Grimwood, Koridor Yayıncılık

Çeviri : Seçil Ersek


Sil Baştan, ilk Ken Grimwood kitabım. Elimde okunacak 2 tane daha olmasından memnunum, çünkü epey meraklı, sürükleyici, akıcı bir kitaptı Sil Baştan.

Romanımız, baş kahramanımız Jeff'in ölümüyle açılıyor. 1988 senesinin 18 Ekim'inde, Jeff ölüyor. Kalp krizi geçirip, ağrılarla acı içinde, öldüğünü bilerek ölüyor. Sonra gözünü açıyor ve kendini 1963 senesinde, 18 yaşında, üniversitede buluyor. Jeff, hayatını tekrar yaşamakta olduğunu anlıyor. Hem de bu sefer gelecekte olacak her şeyi bilerek... Kennedy'nin öldürüleceğini, Kentucky derbisini hangi atın kazanacağını ve Apple diye bir firmanın dünya devi olacağını biliyor. Üniversiteyi bırakıp bahis oynayarak çok zengin oluyor. Ancak, 1988 yılı geldiğinde, 18 Ekim'de yine ölüyor ve kendini bir kere daha üniversitede buluyor. Bu sefer hayatını daha farklı yaşamaya çalışıyor fakat zamanla, bu yeniden başa dönmeler derin bir umutsuzluğa sürüklüyor Jeff'i. Her şeyi yapabilir, dünyayı değiştirebilir, ama ne pahasına? Ölecek ve yaptığı hiç bir şeyin manası kalmayacak. Bir tekrarda, çocuk sahibi olacak ama ölüp de yeni baştan hayata başladığında, o çocuk hiç varolmamış olacak.

Zamanda yolculuk, müthiş derecede ilgimi çeken bir mevzu. Sil Baştan, bu konuda okuduğum en zevkli kitaplardandı. Çok beğendim!




4 yorum:

  1. okudum ben bunu ama çok uzun zaman oldu ya, unuttum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o halde zamanda geri dönüp tekrar okumalı:))

      Sil
  2. sil baştan'ı yeni bitirdim... hikaye çok da orjinal olmasa da yine de severek okudum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. epey sürükleyici idi. Bugün Aslında Dündü filmi de bu kitaptan esinlenerek yapılmış:)

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.