8 Kasım 2015 Pazar

Mart Menekşeleri (March Violets)


Philip Kerr, Alfa Yayınları

Çeviri : Zeliha Babayiğit


Bernie Günther 1. Kitap


1936.. İkinci Dünya Savaşından önceki son altın günlerde Berlin. Nasyonal Sosyalist partinin yasakları ve baskıları artmakta. Kadınlara iş hayatından el çektiriliyor. Yahudiler mücevherlerini satıp ülkeden kaçmalarını sağlayacak pasaportların peşinde. Beri yandan şehir meşhur Olimpiyat Oyunlarına hazırlanmakta. Nazi yöneticiler Aryan ırkının üstünlüğünü göstermesini beklerken  Amerikalı zenci atlet Jesse Owens 100 metrede kanatlanıp uçacak halbuki.


Birinci Dünya Savaşında Türkiye'de cephede savaşmış, ardından polislik de yapan kahramanımız Bernhard Günther bu şehirde bir özel dedektif. Son zamanlarda en çok kayıp insan vakası alıyor, SS'lerin elinde kaybolup giden insanların peşinde koşuyor. Eski sekreterinin düğününden çıktığı bir gece, oldukça zengin bir sanayicinin evine davet ediliyor ve sanayici Bernie'ye reddedemeyeceği bir teklifte bulunuyor. Sanayicinin kızı ve damadı evlerinde öldürülmüş, ardından ev kundaklanmış, kasadaki değerli mücevherler kaybolmuştur. Bernie'den istenen bu mücevherleri özellikle de paha biçilmez elmas kolyeyi bulmasıdır. Kahramanımız arayışında ilerledikçe, bir yanda Hitler'in sağ kolu Himmler'in beri yanda Nazi generali Göring'in bulunduğu akılalmaz tehlikelerin ortasına düşer.


Nefis bir kitap, çok beğendim. Özellikle Nazi Almanyası atmosferi inanılmaz gerçekçi ve bazen o kadar benzerlikler görüyorsunuz ki, insan ürpermeden edemiyor. Müthiş bir dönem romanı. Alfa Yayınları da tüm seriyi basıyor, hepsini okuyacağım.




2 yorum:

  1. Ben de serinin dördüncüsünü okudum hakikaten dönem romanı olarak çok başarılı, serinin tamamı benim için fazla gelecek ama 5. roman ''Sessiz Alev''i de merak ediyorum açıkçası...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben seriye başladım mı güldür güldür köküne kadar okumayı seviyorum. Alayını alıp bitirene kadar okırum sanırım:)

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.