19 Ocak 2014 Pazar

Kemiklerin Şifresi (Written In Bone)


Simon Beckett, İthaki Yayınları

Çeviri : Nur Küçük


Bir David Hunter polisiyesi. Bu kitap aslında Hunter serisinin ikinci macerası imiş. Ama ilkini okumamış olsam da anlaşılmaz bir nokta yoktu hikayede. Kahramanımız bir adli antropolog. Karısı ve kızı bir kazada ölmüş. Kız arkadaşı ile gergin bir ilişkisi var, gerginlik sebebi de adamın her şeyiden önde tuttuğu işi. Son vakasından eve dönüş yolunda gelen telefonla İskoçya'nın Runa adasına gidiyor Doktor Hunter. Runa'da yaşayan emekli polis Brody olağanüstü koşullarda bir ceset bulmuş. Ne yazık ki bir takım sebeplerden adaya Hunter ile beraber tam teçhizat bir ekip değil sadece bir çavuş ile acemi bir polis memuru gidebiliyor. Adanın atmosferi karanlık, yağmurlu, rahatsız edici. Galce kelimeler, başka bir dünya etkisi yaratıyor. Bulunan ceset korkunç biçimde yanmış, bir tek ayakları ve eli sağlam kalmış. Hunter ilkel koşullarda cesedi incelemeye çalışırken fırtına Runa'yı vuruyor. Anakara ile tüm bağlantıları kesiliyor ve adadaki küçük topluluktan biri olduğu tahmin edilen katil, feci cinayetler işlemeye devam ediyor.

Küçük bir adada kısa sürede arka arkaya işlenen cinayetleri çok akıcı anlatmış yazarımız. Cumartesi gecesi 4'e kadar okuyup bitirdim kitabı, bitirmeden uyuyamadım. Çok heyecanlı bir film gibi, yani sanki kitabı okumak film izlemek gibiydi. Ada, ada halkı, fırtınalı ve son derece rahatsız edici atmosfer pek güzel anlatılmıştı. Gözümün önünde canlandı bütün kitap.

Beğendim ve zevkle okudum, yazarın kitaplarını da listeme ekledim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.