23 Ocak 2014 Perşembe

Saksı Olmanın Faydaları (Perks Of Being a Wallflower)


Stephen Chbosky, Feniks Yayınları

Çeviri : Sedef İlgiç


Liseye yeni başlayan Charlie, içine kapanık ve fazla duygusal bir çocuktur. Öyle ki, kendine saldıran zorba öğrenciyi bir güzel dövdükten sonra oturup hüngür sümük ağlar. Son sınıfta okuyan güzel Sam ve üvey erkek kardeşi Patrick; Charlie'yi kanatları altına alırlar. Yeni arkadaş grubuyla Charlie ilk aşkı, seksi, uyuşturucuyu, içkiyi tadar. Yani gençliği yaşamaya koyulur.

Kitap Charlie'nin kim olduğunu bilmediğimiz ve "Sevgili arkadaşım" diye hitap ettiği birine yazdığı mektuplardan oluşuyor. Charlie bütün açıklığıyla içini döküyor bu arkadaşa. Sam ve Patrick ile yaşadıklarını, ailesinde olanları, okuduğu kitapları anlatıyor. Bu kitapları ona İngilizce öğretmeni özellikle okutuyor, her birini okuduğunda en sevdiğinin o olduğunu düşünüyor Charlie'cik.

Charlie'nin okuma listesi :

To Kill a Mockingbird - Bülbülü Öldürmek, Harper Lee
Peter Pan - J. M. Barrie
The Great Gatsby - Muhteşem Gatsby, F. Scott Fitzgerald
The Catcher in the Rye - Gönülçelen, J. D. Salinger
On the Road - Yolda, Jack Kerouac
Naked Lunch - Çıplak Şölen, William S. Burroughs
Walden - Henry David Thoreau
Hamlet -William Shakespeare
The Stranger - Yabancı, Albert Camus
The Fountainhead - Hayatın Kaynağı, Ayn Rand
This Side of Paradise - Cennetin Bu Yakası, F. Scott Fitzgerald
A Separate Peace - Bir Başka Barış, John Knowles


Gençlik, büyümek, lise hayatı üzerine kitapları seviyorsanız okuyun derim. Ben seviyorum açıkçası:) O yüzden kitap hoşuma gitti ama John Green romanları kadar sevdiğimi söyleyemem.



5 yorum:

  1. Filmini seyretmiştim ama çok da hoşuma gitmemişti, genelde kitaplar kendilerinden uyarlanan filmlerden daha iyi oluyorlar yine de..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben şimdi filmi mera ediyorum. Emma Watson iyi miydi acep?

      Sil
  2. Ben İngilizce okudum bunu sonra filmi izledim canım Charlie <3

    YanıtlaSil
  3. Ben de çok merak ediyorum kitabı. Bilmiyorum parama kıyıp okur muyum ama dediğim gibi, merak ediyorum.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.