15 Kasım 2014 Cumartesi

İstanbul'da Kedi


Gündüz Vassaf, Yapı Kredi Yayınları


Şiir hiç hakkını veremediğim bir tür. Gelgelelim söz konusu kedi külliyatı olunca, hiç düşünmeden aldım İstanbul Kedileri'ni.

Aslında kedilerin tarihte ve Istanbul'da varoluşlarını anlatan bir kedi kitabı bu, ancak manzum şekilde yazılmış. Istanbul'un kedi şehri olarak lanse edilip şehirde muazzam bir turizm kampanyası başlatılmasını hikaye ediyor. Bu fantaziyi anlatırken de geçmişe uzanıp kedilerin dünya tarihindeki yerinden başlayıp Istanbul kedilerine kadar getiriyor lafı.

Su gibi okunan bir eser, kedi çizimleri ve desenleriyle bezeli.

Kediseverlere tavsiye ederim.




kitabın açılış sayfası:





2 yorum:

  1. Ben de şiirin hakkını veremediğime inananlardanım... Seviyorum şiiri ve güzel şiirleri okumayı ama beşer kelimeden dört satırı altalta yazan herkes kendini şair ilan ettiğinden beri şiirden soğudum :/
    İsminde kedi gördüğüm her şeyi de kapanlardan olduğumdan çok hayal kırıklığı yaşadığım oldu :)
    İşte bunlar hep kedi! :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o kediler yok mu! :)))
      Canım bu kitap sanki uzunca bir hikaye olacakmış da, satırlar alt alta yazılıp şiir haline gelmiş tadında. Yani kızabilirsin bilemedim ki şimdi:)))

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.