2 Kasım 2014 Pazar

Kısas


Sezgin Kaymaz, İletişim Yayınları

Sevinç Kuşları - 2.Kitap


Sağolsun, Sezgin Kaymaz, yana yakıla beklediğimiz üçlemenin ikinci bölümünü bizi üzmeden yayınladı. Deccal'in Hatırı Şubat'ta çıkmıştı sanırım; Kısas da Ekim'de geldi. Yayınlandığını görünce hemen alıp okuduğumu söylemeye gerek yok herhalde:)


Kısas, Deccal'de hikayenin kaldığı yerden devam ediyor. Bu yüzden ilk kitabı okumak şart. Hikayeye eklenen yeni karakterler var:

Hayri'nin sokak kedilerim diye sevdiği kayıp çocuklar. Hikayenin ana akışı bu çocukların başından geçenler üzerinden işliyor. Bu anlamda Sezgin Kaymaz'ın okuduğum en acıtıcı, en sert, en gerçekçi kitabı olduğunu söyleyebilirim. Deccal'in Hatırı bence aşk üzerine yazılmış en çarpıcı metinlerden biriydi. Kısas'da ise acı var, kötülük var, intikam var. Deccal'den intikam almaya çalışan yer altı dünyasının prensleri, yani müteveffa mafya babalarının oğulları katılıyor hikayeye. Bunların arasından Uğur, pek evlere şenlik, şaşırtıcı bir karakter.Sonra hikayeye hem bir köpek hem de ona aşık kedi ekleniyor Kısas'da. Memiş'le Okan. Vayoovvv diye ortalığı birbirine katıyor dişi kedi Okan.

Tabii ilk kitaptan bildiğimiz canım, en sevdiğim dahi doktor Veysel, Celil & Hayri ikilisi, Zila ve İrfan bebek; kıçı ayrı başı ayrı oynayan tikli Kübra teyze, Berna bacımız maceralarına devam ediyorlar Kısas'a. En önde de ölü gözlü ve hareketinin esrarını çözemediğimiz Deccal Ağa gidiyor. Doktor Veysel'e dua etsin Deccal Ağa:)

Anlatmalara doyamıyorum bu kitabı. Üçlemenin finalini ise hayal bile edemiyorum.

İyi ki varsın Sezgin Kaymaz.

Ve kaçınılmaz olarak " Ay nasıl bi adamlarsınız siz anam?"








8 yorum:

  1. Demek ki ben bu üçlemenin 3. kitabının çıkmasını bekleyeceğim Judy'm :)
    Peşpeşe okuyup ''acaba ne olcek?'' diye beklememek için.
    Diğer kitapları zaten bana son kitap çıkıncaya dek yeter :) Sanal fuar başlasa da alsam! :)
    Sezgin Kaymaz...ne zaman adını duysam sen aklıma geleceksin Judy'm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh evet hikayeyi tek seferde okumak en güzeli. Ben de Harry Potter'a öyle yapmıştım.

      Babil.com diye yeni bi site var, insancıklar pek övüyor. Orada da indirim var sanki. Bi incele istersen.

      Sil
  2. Bu seferki konu çok iç acıtıcı ama S. Kaymaz'ın muhteşem tarzıyla daha katlanılır oluyor... favori karakterim Veysel'de romanın ikramiyesi...bende 3. kitabı merakla bekliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bana da çok acı ve sert geldi. İyi ki Veyselciğim var. Hoş böyle dediğimi duysa, kız ben geyim diye dalga geçer:)) Finalde Deccal'in akibetini merak ediyorum en çok.

      Sil
  3. Bana Sezgin Kaymaz'ı merak ettiren kişisin.Ben de ufak bir araştırma yaparak Tüyap Kitap Fuarı alışverişime 'Uzunharmanlar'da Bir Davetsiz Misafir' kitabını ekledim.Başlangıç için iyi bir seçim mi üstad,ne dersin? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika, yazarımızın tarzına güzel bir başlangıç. Ardından Kaptanın Teknesi ve Zindankale, sonra Lucky ve Kün, nihayet Deccal :)))

      Sil
    2. Müthiş bir yazar keşfetmiş oldum. Kitabi çok beğendim ve kısa sürede bitirdim. Okuduğuma sevindim,bittiğine üzüldüm. felsefesi,gerilimi,dramı,eğlenceyi İçinde barından Enfes bir kitap.Teşekkürlerimi sunarım :)

      Sil
  4. Sonunda Sezgin Kaymaz okumaya karar verdim. İdefix sanal kitap fuarı başlayacak diye kitap fuarında iletişim yayınları standına bakınmakla yetindim =) Şimdi sıra Sezgin Kaymaz kitaplarını %30 indirimle alma zamanıdır =)

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.