4 Ocak 2015 Pazar

Bay Mercedes (Mr Mercedes)


Stephen King, Altın Kitaplar

Çeviri : Zeynep Heyzen Ateş


Stephen King'in polisiye yazdığını duyunca epey heyecanlandım. Üstelik kitap  Goodreads'de 2014 yılının en iyi polisiyesi seçilmiş. iyice hevesim arttı tabii. İdefix indiriminden ikinci posta kitaplarımı alırken Bay Mercedes'i de listeye ekledim.


Kitabı ne yazık ki sevmedim, sevemedim. Romanın kahramanı emekli dedektif Bill Hodges. Hodges en büyük davasını çözemeden emekli olmuş. İş Bulma Panayırı esnasında kuyrukta bekleyen insanların üzerine Mercedes arabasını sürüp 8 kişiyi öldüren katil yakalanamamış.


Katil, emeklilikte boşluğa düşüp bunalıma giren Hodges'u yakından takip ediyor ve bir gün eski dedektife bir mektup gönderiyor. Hodges katilin isteğine yanıt veriyor ve aralarında bir kedi fare oyunu başlıyor.


Kitabı sevmememin nedeni şu, biz en baştan katilin kim olduğunu biliyoruz. Kitap paralel kurgu ile ilerliyor, bir yandan Hodges'un katil peşinde koşması beri yandan Brady Hartsfield'ın hayatında olup bitenleri izliyoruz. Dolayısı ile katil kim sorusu ortadan kalkıyor. Hodges herifi yakalayacak mı, yakalayamayacak mı merakı üzerinden roman ilerliyor. Açıkçası, katilin kimliğini bildikten sonra Hodges adamı yakalayacak mı diye çok merak etmiyorum ben.


Beni romandan soğutan bir diğer sebep, ilk kez bir Stephen King romanında geniş zaman / şimdiki zaman kullanıldığına tanık olmam. genelde romanlar geçmiş zamanda anlatılır, "Hodges geldi, masaya oturdu, silahını çekti... " gibi. Bu kitapta ise "Hodges geliyor, masaya oturuyor, o her akşam tv izler..." gibi anlatılmış. Bu zaman kipinin kullanılmasındaki amaç nedir çözemedim. Kendimizi olayın içinde hissedelim diye mi acaba?


Okuyan var mı? Siz ne düşünüyorsunuz bu kitap hakkında merak ediyorum.






1 yorum:

  1. Ben serinin ikinci kitabı olan Kim Bulduysa Onundur'u okudum, güzeldi, goodreads puanı Bay Mercedes'ten daha iyi:) bay mercedes'i okumakta kararsızım ama:)

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.