3 Ocak 2016 Pazar

Kemikler Şehri (Ölümcül Oyuncaklar 1.Kitap)


Cassandra Clare , Artemis Yayınları

Çeviri : Selim Yeniçeri

Orijinal İsmi : City of Bones


Volümüyle beni şaşırtan kitabımızda, kahramanımız genç Clary, aslında sandığı kişi değil de bir Nefilim olduğunu öğreniyor. Yani sıradan insanları iblislerden koruyan bir yarı melek o. Kendi gibi gençlerden oluşan  Gölge Avcılarına katılıyor ve Clary'nin annesinin sakladığı Ölümlü Kupa'nın peşine düşüyorlar.


Sarışın ve etkileyici Nefilim Jace'yi ilk başlarda Alacakaranlık'ın Edward'ına benzetsem de hikaye ilerledikçe Harry Potter etkisini daha fazla hissettim. Herkesin öldü sandığı ama bir şekilde geri dönen karanlık Gölge Avcısı Valentine'in Voldemort'u anımsattığı gibi , Aşağı Dünyaya ait melez ırkların yok edilmesini savunan ekibi Çember de Ölüm Yiyenleri çağrıştırıyor.


Ama kitabın kendi dünyasına ben inandım. Bir şekilde kendi mitini yaratmış, rengarenk karakterlerle dolu canlı bir dünya kurmuş yazarımız. Olaylar gayet tempolu ve akıcı ilerliyor, sonuna kadar heyecanla okudum. Seriye devam edeceğim.


Bir de çok hoşuma giden bir detay, bu gençlik-fantastik kitapların birinci tekil ağızdan anlatılmasından bana biraz fenalık gelmiş sanırım. Kemikler Şehri'ni Clary'nin ağzından okumuyoruz, yazarın gözünden takip ediyoruz olayları. Oh be, bu da gayet iyi geldi, açık konuşayım.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.