1 Ocak 2016 Cuma

Kösem Sultan (1.Cilt)


Reşad Ekrem Koçu, Doğan Kitap


Istanbul'un tarihi, harem hayatı, Osmanlı'da gündelik yaşam gibi konulara merak sarıp bu tarz kitaplar okuduğum bir dönem olmuştu. Sanırım 2000'lerin başı idi. Reşad Ekrem Koçu ile o vakit tanıştım. Hikaye anlatır gibi tatlı bir üslubu var bu yazarın, eski günleri anlatan bir amcanız dedeniz gibi, sıkmadan dile getiriyor tarihi olayları. Anlattıklarından keyif alıyorsunuz şüphesiz ama hikaye mi gerçek mi orası hep biraz meçhul.

Kösem Sultan tam bu çizgide bir kitap. Osmanlı tarihine adını kazımış bu görkemli sultanın hikayesini masalsı bir edayla anlatıyor kitabımız. Zangoç babalığı ile Milo Adasında yaşayan çıplak ayaklı fakir Rum kızı Afro, kaderin türlü cilveleri ile Istanbul'a geliyor. Çocuk yaştaki padişah 1.Ahmet Afro'ya ilk görüşte vuruluyor, Kösem adı verdiği cariyesini haseki Sultan yaparak yanından ayırmıyor.

Kitabın çok yumuşak bir anlatım tarzı var, bir dakika sıkılmadan masal gibi okuyorsunuz. Ama Kösem'in şeytani zekasına dar bir emare pek göremedim ben. Aklımda kalan 4.Murat'ın oğlancılığı, keşliği ve de zalimliği idi.

İlk cilt Kösem'in saraya gelişini, dul kalmasını, oğlu Murat'ın tahta çıkmasıyla Valide Sultanlığa yükselmesini anlatıyor. Murat'ın ölüp Deli İbrahim'in tahta çıktığı yerde de 2.cilt başlıyor. Onu biraz sonra okurum artık.



2 yorum:

  1. Merhaba
    Bu kitabı İlber Ortaylı da öneriyordu. Bende ondan dolayı listeme çok önceleri atmıştım yazarın kitaplarını. Yalnız kitabı okumadım fakat olumsuz yanları dikkatimi çekti yazınızda. Kitap roman mı popüler tarih mi ona bakmak lazım. Anlatımdaki olayların gerçek mi yoksa kurgu mu olduğunu anlamak için.

    YanıtlaSil
  2. Aaa İlber Hoca önermişse iyi madem. Kitap çok akıcı ancak daha sert ve gerçekçi bir anlatım belki daha uygun olurdu. Bu biraz romantik.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.