6 Aralık 2010 Pazartesi

Açlık Oyunları (The Hunger Games)

Suzanne Collins, Pegasus Yayıncılık

Son dönemde ses getiren iki roman serisinden benim daha az hoşuma gideni oldu Açlık Oyunları. Kahramanımız 16 yaşında avcı kız Katniss. Katniss'in dünyası bildiğimizden oldukça farklı, kötümser bir gelecekte, yıkıntı halinde, bir zamanlar Amerika olan bir ülkede geçiyor olaylar. Bu ülke Capitol denen aşırı gelişmiş kent tarafından yönetiliyor, diğer eyaletler genellikle daha fakir, hatta sömürge durumundalar. Zamanında bu eyaletler Capitol'e başkaldırmış, ancak, Capitol ayaklanmaları bastırıp ceza olarak da AçlıkOyunları'nı icat etmiş. Her yıl 12 eyaletten 1 kız 1 erkek haraç alıp, Capitol'de hazırlanan oyun alanına salıyorlar gençleri , bir reality show düzenleniyor yani, gençler şehrin ortasında yaratılmış yapay vahşi doğada hayatta kalmak için kıyasiya mücadele ediyorlar, birbirlerini öldürüyorlar, sonuçta sadece 1 kazanan oluyor. Katniss kura ile yarışmaya seçilen küçük kız kardeşi yerine bu vahşi programa katılmayı kabul ediyor.

Ben pek sevmedim bu kitabı. Belki 16 yaşında olsam Katniss gibi bir avcı kız olduğumu hayal ederek oyunlar oynardım, ancak şimdiki halde içim sıkıldı diyebilirim. Bunun sebebinin kitabın acayip çevirisi olduğunu sanıyorum. Kitabın girişinde "daha akıcı bir anlatıma sahip olmak için olaylar geçmiş zamanda anlatılmıştır" diye bir notu var Pegasus'un.  Yani yazarın yazdığı gibi okuyamıyoruz zaten kitabı. Üzerine sürüyle düşük cümleler, hatalar gırla gidiyor bu kitapta. Bir de basit, kısa cümleler, Katniss'in ağzından habire "onu yaptım, bunu ettim, odun topladım, yattım, döndüm, uyudum" ları okumak beni açmadı. Diğer 2 kitabı da almış olduğumdan okuyacağız el mahkum. İnşallah onları daha çok severim.

3 kitaptan oluşan serinin tamamı şöyle :

Açlık Oyunları
Ateşi Yakalamak
Alaycı Kuş


2 yorum:

  1. Bu üçlemeyi okumadım ve yurtdışındayım. Türkiye'den binbir zahmetle getirmeye değer mi?

    YanıtlaSil
  2. hayır zahmet etmeye değmez. milenyum serisini okumadıysan o değer bak, tam macera romanı. üçüncüsü de Şubat başı çıkıyor.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.