26 Ağustos 2013 Pazartesi

Işınlanma Kazası (The Teleportation Accident)

Ned Beauman, Domingo Yayınları


Işınlanma Kazası, 3 adamın birbiri içine geçen öyküsünü anlatıyor. On Yedinci yüzyılda, Adriano Lavicini diye bir sahne tasarımcısı, Işınlanma Makinesini icat ederek, sahnedeki eşyaların ve dekorların yerini mekanik olarak değiştirmenin yolunu bulmuştur.  1930'ların Berlin'inde, bohem sahne tasarımcısı Egon Loeser; Lavicini'nin icadından yola çıkarak hazırladıkları oyunu sahneye koymakla meşguldür. Kaliforniya'da ise Profesör Bailey hakiki bir Işınlanma Makinası üretmek için çalışmaktadır.

Hikaye asıl olarak Egon üzerinden ilerliyor. Egon, yıllar önce ders verdiği Adele'in büyüyüp afete dönüştüğünü görünce, kızın peşinden sürüklenmeye başlıyor, böylece yolu taa Kaliforniya'ya kadar uzanıyor. Kaliforniya'da bir dolu başka karakter çıkıyor karşımıza. Bütün karakterler ve olaylar, inanılmaz şekilde kesişerek birbiri ile bağlanıyor elbette.

Oldukça karmaşık bir roman Işınlanma Kazası, yazarın çok çok zeki olduğunu ve müthiş grift bir roman yazdığını düşünüyorum. Ama bu kadar karmaşa beni açtı mı diye soracak olursanız, hayır. Biraz sıktı beni bu kitap ve Ned Beuman'a karşı daha temkinli yaklaşırım artık.


4 yorum:

  1. Bayağıdır merak ediyorum bu kitabı. Elbet sırası gelecek :)

    YanıtlaSil
  2. çok merak ettiğim bir kitap,vakit bulunca bakacağım.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel kitaplar var... Kafa ve Ters Düz e de beklerim

    YanıtlaSil
  4. Ben ilk kitabı Boksör Böcek'i okumuştum. O kitaptan sonra bunu okumayı düşünmedim. Aynı sizi gibi düşünüyorum

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.