29 Ağustos 2014 Cuma

Dresden Dosyaları 4.Kitap : Yaz Şövalyesi (Summer Knight)


Jim Butcher, İthaki Yayınları

Çeviri : Ulaş Apak


Harry Dresden - Büyücü
Kayıp eşyalar bulunur. Paranormal soruşturmalar.
Danışma. Tavsiye. Makul Fiyatlar.
Aşk İksirleri, Bitmez Tükenmez Servetler, Partiler ya da Diğer Eğlenceler İş Kapsamı Dışındadır.


Çocukken yaz tatilinde en çok Jules Verne okumayı severdim. Son yıllarda ise tatilde deniz kenarında Harry Dresden'in maceralarını okumaya bayılıyorum.

Harry Blackstone Copperfield Dresden bir büyücü. Babası ona en meşhur sihirbazların isimlerini vermiş. Harry adı Potter'dan değil Houdini'den geliyor:) Kahramanımız Chicago'da kayıp eşya bulma, paranormal olay araştırma gibi hizmetler veriyor. Bu esnada şehrin altında ve üstünde varolan ve sıradan ölümlülerin farkında olmadıkları doğaüstü yaratıklarla uğraşmaktan da eksik kalmıyor tabii. Chicago ise vampirlerin, perilerin, trollerin, goblinlerin ve her çeşit Yok Diyar yaratığının cirit attığı bir şehir olarak gayet inandırıcı görünüyor.


Yaz Şövalyesi, serinin 4.kitabı. Bence şu ana kadarki en iyi kitap bu! Nefes nefese okunan bir fantastik macera yazmış Jim Butcher bu kitapta. Olaylar, perilerin Kış Kraliçesinin Harry'i ziyareti ile başlıyor. Yaz Kraliçesi Titania'nın şövalyesi öldürülmüş, periler aleminde herkes Kış kraliçesi Mab'i suçlamaktadır.ne olsa Yaz ve Kış ezeli ve ebedi bir mücadelenin içerisindedirler. Üstelik güç dengesinin değişeceği yaz gündönümü de yaklaşmaktadır.  Kraliçe Mab, gerçek katili bulması için Harry'den yardım ister, karşılığında da kahramanımıza reddedemeyeceği bir teklifte bulunur. Böylece, Yok Diyar'da Yaz ile Kış arasındaki kudretli savaşı engellemeye çalışan kahramanımız serüvenin içine dalar.

Harikulade zevkli bir fantastik roman, soluk soluğa okudum. Çok sevdim bu macerayı. Harry Dresden serisine tam gaz devam ediyorum.

Serinin diğer kitapları için buraya:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.