28 Ağustos 2014 Perşembe

Golem Ve Cin (The Golem and The Jinni)


Helene Wecker, Doğan Kitap

Çeviri : Can Yapalak



Golem ve Cin, 1899 senesi New York'unda yolları kesişen iki olağanüstü varlığın hikayesini anlatan harikulade bir roman. Golem, en kadim Yahudi büyüleri ile kilden yaratılmış, kalbi atmayan, saçı uzamayan ama düşünebilen, merak eden bir kadın. Cin; bin sene evvel uçsuz bucaksız çöllerde gezip camdan sarayını inşa eden ateşten bir varlıkken, son derece güçlü bir büyücü tarafından bir ibriğe hapsedilmiş bir adam.

Bambaşka iki kadim kültüre ait bu efsanevi yaratıklar, alabildiğine gerçek, hayat dolu, capcanlı New York kentinde karşılaşıyorlar. Golem, Yahudi mahallesinde yaşamakta. Cin ise Küçük Suriye'de. Gerçek benliklerini ustalıkla bulundukları çevreden gizlerken, birbirlerinin hakiki yaradılışını fark edip, tuhaf bir dostluk kuruyor kahramanlarımız.

Bu kitabı adeta zevkten dört köşe okudum, romanın merak duygusu, ne olacak hissi sonuna kadar devam ediyor çünkü. Sonlara doğru sabırsızlıktan gözlerim döndü, kitabı okumadım da yedim herhalde.  Golem'in kendine hayat kurma mücadelesi, Cin'in geçmişte çöllerde başına gelenler ve bu ikisinin ait olmadıkları bir dünyada varoluş mücadelesi adeta nefis kesici. Üstelik mistik çöl hikayeleri, büyülü kervanlar, antik Yahudi büyüleri ve hikayelerle bezeli bu macera.

Şahane bir roman. Çok ama çok sevdim.






8 yorum:

  1. İşte bu!
    Hemen alınacaklar listeme ekledim Judy'm! :)
    Zaten senin okuduğun kitapların yarısından fazlası listeme ekleniyor, bu gidişle maaşı idefix'e yatıracağım gibi geliyor :)))
    Teşekkür ederim, can-ı gönülden bu gönderi için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay teşekkür ederim canım, bi hoş oldum:)))

      Sil
  2. Amazon'da gördüğümden beri çok merak ediyordum Türkçe'ye çevrilince sevinmiştim ama bir türlü fırsat bulamadım şahane olduğu belli
    çok teşekkürler yazın için canım benim

    YanıtlaSil
  3. okunacaklarım arasınada ama , çok mu sözü edildi bu kitabın sanki, bekler biraz daha gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sadece bir yerde görmüştüm kitaptan bahsedildiğini ve şimdi bulamıyorum, gidip teşekkür etmek istiyorum çünkü.

      Sil
  4. Şuan okuyorum. DR kampanyasından aldım ve daha yeni başlamama rağmen çok beğendim kitabı! Herkes okumalı mutlaka :)

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.